The passion NPO1

The Passion 2021 – Welke adverteerders zongen het hoogste lied?

A.s donderdag om 20.30 wordt alweer de twaalfde editie van The Passion uitgezonden vanuit Doetinchem uur op NPO 1. The Passion is een vertelling van de laatste uren van het leven van Jezus op aarde in de vorm van een groot muzikaal live event.

In 2021 keken er 2.580.000 mensen naar het populaire Paasspektakel. En dit jaar krijgt The Passion zelfs een vervolg op Hemelvaartsdag (donderdag 26 mei om 20.30 uur op NPO 1). In deze Bereiksblokken Monitor zochten we uit welke adverteerders het best presteerden rondom de uitzending in 2021 en wie de hoogste uplift lieten zien.

Ook nieuwsgierig wie de winnaar van 2022 zal zijn? Dat lees je in de volgende Bereiksblokken Monitor!

Top 10 adverteerders

blank
*Resultaten zijn genormaliseerd voor GRP druk.

Opvallendheden

  • ING bank staat op nummer 1 met de hoogste genormaliseerde uplift van 67%. De commercial ging over ‘wonen’ en deze hoge uplift kan daar wellicht aan toe te schrijven zijn. Zo zagen we dat de hypotheek rente en het totaal aantal hypotheekaanvragen met 37 procent steeg ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • Jysk zag een genormaliseerde uplift van 43% en kwam op een derde plaats. Met een commercial over de Jysk garden furniture days speelde Jysk goed in op het seizoen omdat veel mensen de tuin klaar maken voor de lente.
  • Voor Bloomon (op de 2e plaats) zal hetzelfde argument gelden als voor Jysk en zullen veel mensen bloemen kopen nu de lente in aantocht is.

Onderzoek framewerk

  • Gebruik van publieke uitzenddata (NPO1)
  • Periode: 21 april 2021 (rondom de uitzending van The Passion)
  • Totaal van 31 unieke adverteerders
  • Uplift in search gedrag tot max. 10 minuten na de spotuitzending
  • Genormaliseerd per GRP

Notitie: scores van 1000%+ zijn minder makkelijk te realiseren voor grotere adverteerders, i.v.m. een hogere baseline op search.

Deel dit artikel:

Facebook
Twitter
LinkedIn