Research Lab

Dit is onze manier om iets terug te geven aan de community, waar wij al jaren mee samenwerken.

Over Mediasynced Research Lab

Research en innovatie zitten in het DNA van Mediasynced. Dit onderdeel van ons DNA wordt al 9 jaar gebruikt voor het ontwikkelen van technologieën, die het mogelijk maken de impact van TV en radiocampagnes in kaart te brengen. Maar wij wilden meer doen dan alleen commercieel werk. Daarom zijn wij in 2019 met ‘Mediasynced Research Lab’ gestart.

Technologieën waar wij bijna een decennium aan gewerkt hebben, worden nu gebruikt om onderzoeksprojecten te starten. Nieuwe terreinen en vragen worden beantwoord die niet eenvoudig te financieren zijn uit een commercieel budget. Dit is onze manier om iets terug te geven aan de community, waar wij al jaren mee samenwerken.

De Campagne Monitor

In de Campagne Monitor analyseren we op basis van SKO-uitzenddata hoe de TV campagnes van verschillende adverteerders hebben gepresteerd.  Met behulp van Spotalytics meten we de uplift in search gedrag tot max. 10 minuten na de spot. De verschillende campagnes worden tegen elkaar afgezet door middel van een index score die is gebaseerd op de uplift per ingezette GRP.

De Bereiksblokken Monitor

Hoe effectief zijn grote bereiksblokken? In de Bereiksblokken Monitor analyseren we wat het effect is van adverteren rondom specifieke programma’s met een groot bereik. Denk aan programma’s zoals het Journaal, het EK, de Olympische Spelen en het Eurovisie Songfestival. Met behulp van Spotalytics meten we de uplift in search gedrag tot max. 10 minuten na de spot.

Grootschalig research project

Mediasynced Research Lab lanceerde een grootschalig research project waarbij gebruik is gemaakt van de volgende data: 600.000 TV airings, 200 adverteerders, waaraan 34 attributen zijn toegevoegd (muziek, bekende personen, humor, logo, etc.), binnen 11 verschillende sectoren. Om het nog spectaculairder te maken werd er voor iedere individuele spot airing de uplift bepaald aan de hand van online search gedrag. Dit heeft ons inzichten geboden in welke tv-attributen leiden tot de meeste online traffic.

Laten we samenwerken!

Samen is altijd beter… we werken graag samen om nieuwe waardevolle inzichten te bieden met casestudies. Voel je vrij om contact met ons op te nemen als je nieuwe ideeën hebt voor een onderzoeksvoorstel. Wellicht is ons volgende onderzoeksproject dan gebaseerd op dit idee!

We hopen dat jullie hebben genoten van de gepubliceerde artikelen en dat deze bijdragen aan meer gefundeerde beslissingen ten aanzien van de TV of radiocampagnes.

Kom in contact met ons

Ontdek wat Mediasynced voor uw merk kan betekenen