reclame boodschappen effectiviteit

Reclameboodschappen: hoe meer hoe beter of ‘Less is more?’

Overload aan reclameboodschappen

Per dag komen er tussen de 2.500 en 5.000 reclameboodschappen op ons af. Met de opmars van billboards, banners, pop-ups en online commercials ontvangen we naast de TV reclame boodschappen vanuit verschillende type media reclameboodschappen.

Aangezien de aandacht voor een tv-commercial groter is dan voor een commerciële boodschap in andere media, is het belangrijk om het verhaal goed op te bouwen zodat de respons optimaal is. Meestal is er gezien de hoge kosten van dit medium beperkte tijd om een boodschap over te brengen. De verleiding is dan groot om de reclame te overladen met een grote hoeveelheid aan boodschappen.

Wanneer iedereen zijn zegje wil doen

Er is een schoolvoorbeeld van een auto-advertentie uit de jaren zestig waar de eerste versie niets meer bevatte dan het product, het logo en een verleidelijke slogan. Een enkele magische zin. Toen verschillende belanghebbenden zich met het creatieve proces begonnen te bemoeien, begon de advertentie zijn aantrekkingskracht en effect te verliezen. Toen de definitieve versie uiteindelijk uitkwam, bevatte de advertentie een hoop verwarrende informatie en een overschot aan boodschappen.

Minimalisme werkt

Wat kunnen meer dan 200.000 reclame uitingen ons vertellen over welke hoeveelheid aan boodschappen het meest effectief is? Er is ongetwijfeld een lineair verband tussen het aantal berichten en het zoekverkeer. Tv-commercials met één of twee berichten hebben duidelijk betere resultaten dan elk ander aantal berichten. Wanneer we alle uitingen analyseren, zien we bij één of twee berichten een stijging van het zoekvolume van 21%. Dus ja, discipline en minimalisme loont.

blank

Minder is meer vooral in Finance

Vooral in finance zijn de verschillen tussen de categorieën groot. We zien een toename van 51% in zoekverkeer (vergeleken met het handelsgemiddelde) wanneer de boodschap duidelijk en ondubbelzinnig is. Financiële producten zijn al ingewikkeld, dus we moeten het publiek niet meer in verwarring brengen dan nodig is.

Conclusie

Zorg er tot slot altijd voor dat je boodschap duidelijk en aanwezig is. Gebruik niet meer dan 1-2 berichten in uw advertentie, vooral als u in de financiële sector werkt. En onthoud altijd dat minder meer is.

Opzet Research

Research en innovatie zitten in het DNA van Mediasynced. Dit onderdeel van ons DNA wordt al 9 jaar gebruikt voor het ontwikkelen van technologieën, die het mogelijk maken de impact van TV en radiocampagnes in kaart te brengen. In ons grootschalige researchproject hebben we met gebruik van ons detectiesysteem bijna 200.000 tv-advertenties van 200 adverteerders gekwalificeerd. We hebben 34 verschillende attributen (bijv. muziek, beroemdheden, humor, logo zichtbaarheid) in 11 verschillende productcategorieën onderverdeeld. Om dit nog spectaculairder te maken, hebben we elke uitzending gewaardeerd door veranderende online zoekvolumes te meten. Dit gaf ons een goed idee welke tv-attributen het meeste online verkeer genereren.

Mediasynced Reseach Lab

Deel dit artikel:

Facebook
Twitter
LinkedIn