Logo tv commercial

Hoe vaak moet je als adverteerder je logo laten zien?

De ideale frequentie

In deze editie presenteren we een nieuw inzicht over de aanwezigheid van een adverteerders logo in een tv-commercial. Of beter gezegd, de ideale frequentie waarin het moet worden gepresenteerd. Het doel voor dit onderzoek was om vast te stellen welke frequentie het beste werkt om uw online zoekverkeer als direct gevolg van tv-commercials te verhogen. Om dit inzicht te verkrijgen hebben we alle commercials geobserveerd en de afzonderlijke momenten geteld waarop het logo van een specifieke adverteerder in het videoframe verscheen. Vervolgens hebben we de mogelijke uitkomst teruggebracht tot drie categorieën, namelijk; één tot vijf keer, vijf tot tien keer en continu. Vervolgens werden de categorieën gekoppeld aan hun respectievelijke zoekopdracht per uitzending. Dit resulteerde in verschillende scores in het eigen categorie en natuurlijk in het totaaloverzicht.

En de winnaar is…

Op basis van meer dan 200.000 reclame uitzendingen is er geen twijfel dat er een positief verband bestaat tussen de frequentie van de aanwezigheid van een adverteerders logo en de toename van het online zoekverkeer. De continue aanwezigheid van een logo geeft ongetwijfeld het beste resultaat. Het resulteert in een algemene toename van het zoekverkeer van 42,1%, vergeleken met de gemiddelde toename van het verkeer voor een tv-commercial.

Toename van bijna 70% in zoekverkeer detailhandel

Vooral in de detailhandel zijn de verschillen tussen de categorieën duidelijk zichtbaar. Zo zien we een toename van 69,1% in zoekverkeer (ten opzichte van het gemiddelde) wanneer het logo gedurende de volledige lengte van de tv-commercial aanwezig is. Ons onderzoek laat vergelijkbare resultaten zien voor andere transacties, maar de hoogste score werd gevonden in de detailhandel. Dus zorg er altijd voor dat het logo zichtbaar is in een tv-commercial. Seconde voor seconde, frame voor frame, laat je naam zien!

Opzet Research

Research en innovatie zitten in het DNA van Mediasynced. Dit onderdeel van ons DNA wordt al 9 jaar gebruikt voor het ontwikkelen van technologieën, die het mogelijk maken de impact van TV en radiocampagnes in kaart te brengen. In ons grootschalige researchproject hebben we met gebruik van ons detectiesysteem bijna 200.000 tv-ad uitzendingen van 200 adverteerders gekwalificeerd. We hebben 34 verschillende attributen (bijv. muziek, beroemdheden, humor, logo zichtbaarheid) in 11 verschillende productcategorieën onderverdeeld. Om dit nog spectaculairder te maken, hebben we elke uitzending gewaardeerd door veranderende online zoekvolumes te meten. Dit gaf ons een goed idee welke tv-attributen het meeste online verkeer genereren.

Mediasynced Reseach Lab

Deel dit artikel:

Facebook
Twitter
LinkedIn