Vier nieuwe inzichten voor het boosten van je websitebezoek met tv-reclame
Hoe zorg je ervoor dat je mensen die jouw tv-reclame zien, aanzet tot het bezoeken van je website en misschien wel een (online) aankoop? Waar moet je op letten? En hoe kun je dit extra stimuleren?
In samenwerking met Ster zochten wij het uit. Op basis van de campagnes van tien merken analyseerde wij de toename van het directe website verkeer. Hieruit kwamen vier nieuwe inzichten die bijdragen aan het stimuleren van websitebezoek.
Methodiek onderzoek
Voor een eerlijke vergelijking tussen de beide condities, zijn de volgende kaders gesteld:
- De gehele analyse bestond uit tien cases
- De analyse omvatte het hele jaar 2019
- De reclames bereikten tenminste een minimale kijkdichtheid van 1%
- De reclames hadden tenminste een spotlengte van 15 seconden
Vier nieuwe inzichten
- Content = key
Allereerst: de content waaromheen jouw commercial te zien is, speelt een hele grote rol. Zo zorgde reclame rondom sportprogrammering voor de hoogste toename in websitebezoek.
- Zondag is dé dag
Op deze dag is de toename in webverkeer naar aanleiding van een tv-commercial maar liefst 23% hoger ten opzichte van andere dagen.
- Pieken in de vroege avond
Tussen zes en acht blijken mensen het vaakst geneigd om na het zien van een tv-reclame de website van een merk te bezoeken: in deze twee uur is de toename bijna een derde hoger dan op andere momenten. Een zeer aantrekkelijk tijdvak om op in te zetten dus!
- Scoren doe je bij de NPO
NPO 3 bleek de best scorende publieke zender en deed het zelfs 10% beter dan gemiddeld.
Lees hier het het gehele Ster artikel: https://www.ster.nl/nieuws/je-websitebezoek-boosten-met-tv-reclame-4-nieuwe-inzichten/
Lees ook de publicatie in Adformatie: https://www.adformatie.nl/effectiviteit/je-websitebezoek-boosten-met-tv-reclame-4-nieuwe-inzichten