• All
  • Artikel
  • Awards
  • Berereiksblokken Monitor
  • blog series
  • Campagne Monitor
  • Case Studies
  • Geen categorie
  • Interview
  • Interviews
  • Product gerelateerd
  • Research Artikelen
All
  • All
  • Artikel
  • Awards
  • Berereiksblokken Monitor
  • blog series
  • Campagne Monitor
  • Case Studies
  • Geen categorie
  • Interview
  • Interviews
  • Product gerelateerd
  • Research Artikelen
Berereiksblokken Monitor

WK Voetbal Qatar 2022: de winnaars en de verliezers

Bijna 4,3 miljoen mensen zagen maandag hoe Nederland met 0-2 won van Senegal (dagrapport van SKO) tijdens het WK voetbal in Qatar. Ten opzichte van …

Lees meer →
Grand prix zandvoort 2022 Max Verstappen
Artikel

Grand Prix Zandvoort 2022

Max is on fire 🔥 en wint vijf races op een rij met als laatste overwinning de Grand Prix van Italië. Maar in dit artikel …

Lees meer →
Dag van de audio - radio
Artikel

Dag van de Audio – Radio in de spotlight

Donderdag 8 september organiseerden Adformatie, Amp.Amsterdam en Voicebooking.com voor de tweede keer op rij de Dag van de Audio. Naast de toegenomen populariteit van podcasts, …

Lees meer →
Logo tv commercial
Research Artikelen

Hoe vaak moet je als adverteerder je logo laten zien?

De ideale frequentie In deze editie presenteren we een nieuw inzicht over de aanwezigheid van een adverteerders logo in een tv-commercial. Of beter gezegd, de …

Lees meer →
Mannen of vrouwenstem reclame
Research Artikelen

Mannen- of vrouwenstem gebruiken voor reclame?

In deze editie duiken we dieper in op de vraag of je beter een mannen- of vrouwenstem kan inzetten in een tv-commercial. Sinds de start …

Lees meer →
werkt humor in reclames
Research Artikelen

Humor in commericals. Werkt het of juist liever niet?

Humor bij high involvement producten Bijna 1 op de 4 reclames gebruikt tegenwoordig humor. Maar is het gebruik van humor in reclame ook effectief? Volgens …

Lees meer →
reclame boodschappen effectiviteit
Artikel

Reclameboodschappen: hoe meer hoe beter of ‘Less is more?’

Overload aan reclameboodschappen Per dag komen er tussen de 2.500 en 5.000 reclameboodschappen op ons af. Met de opmars van billboards, banners, pop-ups en online …

Lees meer →
Ideale campagne lengte
Research Artikelen

Bestaat er zoiets als de ideale campagne duur of optimale GRP druk?

(Onderstaand artikel is geschreven vanuit een wetenschappelijk invalshoek. De conclusie is te vinden onderaan de pagina) Campagne duur versus totale stijging Dit onderzoek is uitgevoerd …

Lees meer →
The Passion 2022
Geen categorie

The Passion – Top 20 adverteerders 2022

Afgelopen donderdag keken er ruim 2,2 miljoen mensen naar The Passion en was daarmee het best bekeken programma van de avond. En dit jaar krijgt The Passion voor …

Lees meer →
The passion NPO1
Berereiksblokken Monitor

The Passion 2021 – Welke adverteerders zongen het hoogste lied?

A.s donderdag om 20.30 wordt alweer de twaalfde editie van The Passion uitgezonden vanuit Doetinchem uur op NPO 1. The Passion is een vertelling van …

Lees meer →
Zorgverzekeringen attributie
Campagne Monitor

1,1 miljoen Nederlanders kozen andere zorgverzekering – Wie waren de winnaars?

Elk jaar vanaf half november t/m 31 december is het mogelijk om over te stappen van zorgverzekering. Afgelopen jaar (2021) kozen 1,1 miljoen Nederlanders voor …

Lees meer →
Ster radiometer case
Case Studies

Succes cases Cegeka, Farmcamps en ikwilvanmijnautoaf.nl met de Ster Radiometer

Sinds dit jaar biedt Ster, in samenwerking met Mediasynced de Ster Radiometer aan. De Ster Radiometer geeft adverteerders inzicht in de effectiviteit van hun radio campagnes. …

Lees meer →
Machine learning artificial Intelligence
Product gerelateerd

Artificial intelligence (AI) – Het effect van elk individueel attribuut

In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …

Lees meer →
Negative uplift
Product gerelateerd

Negatieve uplifts

In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …

Lees meer →
Radio Top2000
Berereiksblokken Monitor

Radio – Top 2000: Top 20 adverteerders uit 2020

Van 25 t/m 31 december wordt het immens populaire radio programma de Top 2000 weer uitgezonden op Radio 2 en deze week (27 nov. t/m …

Lees meer →
overlappende commercials
Product gerelateerd

Overlappende TV Commercials

In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …

Lees meer →
accurate uitzenddata
Product gerelateerd

Accurate uitzenddata

In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …

Lees meer →
Product gerelateerd

Het meetvenster

In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen …

Lees meer →
Baseline - attributiemodellen
Product gerelateerd

De baseline

In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen …

Lees meer →
Campagne Monitor – Stoute Jumbo
Campagne Monitor

Jumbo verslaat Albert Heijn met meest effectieve EK campagne

Jumbo verslaat Albert Heijn met meest effectieve EK campagne Campagne Monitor – Stoute Jumbo Van fluoranje outfits tot juichcapes. Bijna alle supermarkten zijn Oranje-acties begonnen …

Lees meer →
Tour Mediasynced
Berereiksblokken Monitor

Tour de France: Welke adverteerder droeg de gele trui in 2020?

Top 20 adverteerders rondom de Tour de France Aankomende zaterdag gaat alweer de 108e editie van de Tour de France van start. De tour van 2020 kreeg in …

Lees meer →