- All
- Artikel
- Awards
- Berereiksblokken Monitor
- blog series
- Campagne Monitor
- Case Studies
- Geen categorie
- Interview
- Interviews
- Product gerelateerd
- Research Artikelen
- All
- Artikel
- Awards
- Berereiksblokken Monitor
- blog series
- Campagne Monitor
- Case Studies
- Geen categorie
- Interview
- Interviews
- Product gerelateerd
- Research Artikelen
WK Voetbal Qatar 2022: de winnaars en de verliezers
Bijna 4,3 miljoen mensen zagen maandag hoe Nederland met 0-2 won van Senegal (dagrapport van SKO) tijdens het WK voetbal in Qatar. Ten opzichte van …
Grand Prix Zandvoort 2022
Max is on fire 🔥 en wint vijf races op een rij met als laatste overwinning de Grand Prix van Italië. Maar in dit artikel …
Dag van de Audio – Radio in de spotlight
Donderdag 8 september organiseerden Adformatie, Amp.Amsterdam en Voicebooking.com voor de tweede keer op rij de Dag van de Audio. Naast de toegenomen populariteit van podcasts, …
Hoe vaak moet je als adverteerder je logo laten zien?
De ideale frequentie In deze editie presenteren we een nieuw inzicht over de aanwezigheid van een adverteerders logo in een tv-commercial. Of beter gezegd, de …
Mannen- of vrouwenstem gebruiken voor reclame?
In deze editie duiken we dieper in op de vraag of je beter een mannen- of vrouwenstem kan inzetten in een tv-commercial. Sinds de start …
Humor in commericals. Werkt het of juist liever niet?
Humor bij high involvement producten Bijna 1 op de 4 reclames gebruikt tegenwoordig humor. Maar is het gebruik van humor in reclame ook effectief? Volgens …
Reclameboodschappen: hoe meer hoe beter of ‘Less is more?’
Overload aan reclameboodschappen Per dag komen er tussen de 2.500 en 5.000 reclameboodschappen op ons af. Met de opmars van billboards, banners, pop-ups en online …
Bestaat er zoiets als de ideale campagne duur of optimale GRP druk?
(Onderstaand artikel is geschreven vanuit een wetenschappelijk invalshoek. De conclusie is te vinden onderaan de pagina) Campagne duur versus totale stijging Dit onderzoek is uitgevoerd …
The Passion – Top 20 adverteerders 2022
Afgelopen donderdag keken er ruim 2,2 miljoen mensen naar The Passion en was daarmee het best bekeken programma van de avond. En dit jaar krijgt The Passion voor …
The Passion 2021 – Welke adverteerders zongen het hoogste lied?
A.s donderdag om 20.30 wordt alweer de twaalfde editie van The Passion uitgezonden vanuit Doetinchem uur op NPO 1. The Passion is een vertelling van …
1,1 miljoen Nederlanders kozen andere zorgverzekering – Wie waren de winnaars?
Elk jaar vanaf half november t/m 31 december is het mogelijk om over te stappen van zorgverzekering. Afgelopen jaar (2021) kozen 1,1 miljoen Nederlanders voor …
Succes cases Cegeka, Farmcamps en ikwilvanmijnautoaf.nl met de Ster Radiometer
Sinds dit jaar biedt Ster, in samenwerking met Mediasynced de Ster Radiometer aan. De Ster Radiometer geeft adverteerders inzicht in de effectiviteit van hun radio campagnes. …
Artificial intelligence (AI) – Het effect van elk individueel attribuut
In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …
Negatieve uplifts
In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …
Radio – Top 2000: Top 20 adverteerders uit 2020
Van 25 t/m 31 december wordt het immens populaire radio programma de Top 2000 weer uitgezonden op Radio 2 en deze week (27 nov. t/m …
Overlappende TV Commercials
In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …
Accurate uitzenddata
In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen zult komen bij het …
Het meetvenster
In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen …
De baseline
In een zestal artikelen leggen we uit hoe onze attributie modellen werken en hoe deze modellen een oplossing bieden voor de problemen die je tegen …
Jumbo verslaat Albert Heijn met meest effectieve EK campagne
Jumbo verslaat Albert Heijn met meest effectieve EK campagne Campagne Monitor – Stoute Jumbo Van fluoranje outfits tot juichcapes. Bijna alle supermarkten zijn Oranje-acties begonnen …
Tour de France: Welke adverteerder droeg de gele trui in 2020?
Top 20 adverteerders rondom de Tour de France Aankomende zaterdag gaat alweer de 108e editie van de Tour de France van start. De tour van 2020 kreeg in …