Wie is de mol finale

Bereiksblokken Monitor – Wie is de mol?

De Bereiksblokken Monitor – Wie is de Mol?

Met trots presenteert Mediasynced Research Lab de ‘Bereiksblokken Monitor’. In de Bereiksblokken Monitor analyseren we op frequente basis wat het effect is van adverteren rondom specifieke programma’s met een groot bereik. Denk aan programma’s zoals het Journaal, het EK, de Olympische Spelen en het Eurovisie Songfestival. Met behulp van Spotalytics meten we de uplift in search gedrag tot max. 10 minuten na de spot.

Finale Wie is de Mol?

In de eerste editie van de Bereikblokken Monitor analyseren we het effect van adverteren rondom de finale van Wie is de Mol 2021. We keken naast de finale van 2021 ook naar de resultaten rondom de finales van voorafgaande jaren (2018, 2019 en 2020). 
Nu de ontknoping; we weten wie de Mol was in al deze jaren, maar welke adverteerders scoorden het beste? 

Onderzoek framewerk

  • Gebruik van publieke uitzenddata finales Wie is de Mol? 
  • Finales van Wie is de Mol van 2018, 2019, 2020 en 2021. 
  • Totaal van 84 unieke adverteerders
  • Uplift in search gedrag tot max 10 minuten na de spotuitzending
  • FMCG adverteerders zijn uitgesloten (vooral offline verkoop)
  • Geen normalisatie op bereik/grp’s

Notitie: scores van 1000%+ zijn minder makkelijk te realiseren voor grotere adverteerders, i.v.m. een hogere baseline op search.

Top 5 adverteerders 2021

blank

Opvallendheden

  • Opvallend is dat in 2021 drie politieke partijen terugkomen in de lijst van adverteerders met de meeste uplift. Op de eerste plaats vinden we hier:
    • Groen Links met een uplift van 135%
    • D66 82% uplift  
    • CDA met 16% uplift
  • Op de vierde plek zien we G-Star met een succesvolle campagne waarmee ze een nieuw segment aanboren. Met de campagne ‘Hardcore denim for the future’ richt G-star zich op de markt van dreumissen. 
  • Opvallend is dat uit de analyse blijkt dat adverteren vóór de uitzending van Wie is de Mol effectiever is en zorgt voor een hogere procentuele uplift dan adverteren ná de uitzending. 

blank

Top 5 adverteerders 2020

blank

Top 5 adverteerders 2019

blank

Top 5 adverteerders 2018

blank

Heb je je zelf ook rondom een groot bereik blok gestaan en wil je kosteloos je eigen score weten? Neem dan contact op via onderstaande button.

Score opvragen

Eerder gepubliceerde artikelen rondom grote bereiksblokken

Dat adverteren rondom grote bereiksblokken effect heeft is bekend, mede door het unieke bereik. Zo publiceerden we recent over de effecten van adverteren vóór de persconferenties op NPO1 en zagen we een record uplift in search gedrag van bijna 5000% voor een van de adverteerders. 

Record uplift van bijna 5000% voor adverteerder door persconferentie

De top 10 best presterende adverteerders op een rij

Deel dit artikel

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Deel dit artikel:

Facebook
Twitter
LinkedIn