Top 20 adverteerders rondom WK vrouwen 2019

Top 20 adverteerders rondom WK vrouwen 2019

Het EK 2021 gaat van start! Mediasynced blikt terug op het WK vrouwen voetbal 2019

Het duurt niet lang meer, op 11 juni gaat het EK 2021 van start met een openingswedstrijd in Rome. Nederland speelt op 13 juni in Amsterdam zijn eerste wedstrijd, tegen Oekraïne. Het EK 2020 werd vorige jaar verplaatst omwille van Corona, waardoor het laatste EK plaatsvond in 2016.

In deze bereiksblokken monitor blikken we terug op het laatste grote voetbal toernooi dat plaatsvond in 2019: het WK vrouwen in Frankrijk. De Nederlandse dames (Europees kampioen) stonden in de finale tegen de regerend wereldkampioen de Verenigde Staten. Helaas wonnen de Verenigde Staten de finale met 2-0 van Nederland. Zie hier de highlights van de finale.
Op de eerste plek met 2119% zien we Flatex: een online beleggings platform. Op de tweede plek het goede doel Save the Children met 1875% uplift en op een derde plek het kleding merk Mr Marvis met een uplift van 1827%.

Top 20 adverteerders 

Top20_WK

In de Bereiksblokken Monitor analyseren we op frequente basis wat het effect is van adverteren rondom specifieke programma’s met een groot bereik. Met behulp van Spotalytics meten we de uplift in search gedrag tot max. 10 minuten na de spot. 

Onderzoek framewerk WK dames voetbal

  • Gebruik van publieke uitzenddata het WK dames voetbal
  • Periode: finale WK dames voetbal 2019
  • Totaal van 37 unieke adverteerders
  • Uplift in search gedrag tot max 10 minuten na de spotuitzending
  • Geen normalisatie op bereik/grp’s

Notitie: scores van 1000%+ zijn minder makkelijk te realiseren voor grotere adverteerders, i.v.m. een hogere baseline op search.

Top adverteerders per categorie 

We hebben 7 categorieën gemaakt op basis van de verschillende adverteerders:

  • Automotive
  • Entertainment
  • Fashion
  • Finance
  • Horen & Zien
  • Huis & Tuin
  • Voeding

Top 3 adverteerders per categorie 

Automotive EntertainmentFashion Finance Horen & Zien Huis & TuinVoeding

Eerder gepubliceerde artikelen rondom grote bereiksblokken

Dat adverteren rondom grote bereiksblokken effect heeft is bekend, mede door het unieke bereik. Zo publiceerden we recent over de effecten van adverteren rondom Het Journaal en het Eurovisie Songfestival.

Deel dit artikel:

Facebook
Twitter
LinkedIn